Wednesday, April 22, 2015

Menulis

Tajuk tu suka hati sahaja nok letok namo ggapo.

Hari ni 3 hari di kompleks CT ONE ISLAMIC CENTRE, Kg. Tualang,Kuala Krai.

Jawatan diterima untuk percubaan Pegawai Tadbir Akademik 3 bulan.

3 hari di sini, fiuuuu, raso macam cannot terima lagi dengan suasana baru. Saya ni normallynya dengan orang Klate, dengan suasana Klate, saya cepat masuk. Tapi hok ni, 3 hari, x boleh ngam lagi nga diri. Aiiii

Bilo fikir balik, betul saya punya istikharah, saya tak buat semoleknya bila terima panggilan telefon kerja di sini. Terus terima dengan hati girang, sebab alasan, kerja di kuala krai, kawasan sendiri, tempat untuk saya khidmat diri dengan PAS.

Inilah kita manusia, kita tidak tahu apa yang Allah rancang untuk kita. Dan bilamana perancangan kita tidak selari dengan apa terjadi, yang pada hakikatnya Allah segala-galanya, kita akan rasa sedikit sesal.. Rasa nak back to normal. Rasa nak menganggur buat sementara. Pelbagai rasa la. Tak dapat nak luah dengan tulisan, hanya merasai.

Banyok agenda hidup dirancang, tapi tiada hok terlaksana lagi. Utamanya nak sambung master lagi, sebab fikir dan lihat keadaan, lulusan degree amat saing sengit untuk dapat kerja level gaji okey dengan keadaan sekarang. Bila bersedia, faktor kewangan pulok.

Sedangkan yang lain, terus-terus maju ke hadapan.

Berubah mira. BERUBAH...

untuk keluarga. Saya nak bantu keluarga saya. Kami tiada harta, kami kemkena mencari harta. Hanya dengan ilmu, saya mampu dan boleh cari pekerjaan terbaik untuk bantu keluarga saya.

No comments:

Post a Comment